Grannar

Visst är det härligt med dessa grannar, ibland nästan skrattretande.. Vi har en dam som är för underbar, vi ställer vagnen utanför dörren så snön får smälta bort innan vi tar in den.. Det är inte så poppis klart, första gången hon stoppade ut huvudet så sa hon: Tur att jag träffade på er, jag skulle vilja prata med Er om vagnen, att den står lite ivägen (den står utanför vår dörr så vi snubblar på den när vi går ut, inte ivägen för någon annan) och att städarna kan tycka det är jobbigt å så.. Ok sa vi det ska vi tänka på, jag är mest iväg på dagarna och e jag hemma så är det på insidan.. För en vecka sedan så stoppar hon ut huvudet igen när jag står och packar ner William och ska ut.. Jag står faktiskt å funderar på att jag ska soppa upp sedan när jag kommer hem för det börjar bli lite väl grusigt.. Självklart stoppar hon ut huvudet och säger att det vore bra om vi kunnde soppa efter vagnen för den drar i så mycket grus, vilket är sant så det gör jag..
Dom har inga saäkerhetsdörrar så dom hör vad som försegår i trappen, det gör inte vi på samma sätt så att påstå att hon inte hör att vi e utanför e ju bara pinsamt, hon vet precis när hon ska stoppa ut huvudet.. Idag nu när jag kom hem och håller på att plocka ur vagnen så tittar hon ut igen, den här gången med sopkvasten HAHA för att lite snällt demostrera att det är lite grusigt och såhär gör man.. Det var så tydligt, sammtidigt som hon e väldigt trevlig och säger att hennes rullator drar oxå in grus nu i det här vädret så man får soppa upp efter sig HAHA visste inte om jag skulle skratta eller gråta.. Men det är ingen ide att bry sig, hade tänkt att soppa efter jag fått in William å vagen och så så det är det jag gjort men visst e det fantastiskt med dessa grannar, att dom inte har något annat för sig.. Men alla ska vi göra något, nu ska jag äta..


kramkram


Lätta på hjärtat
Postat av: Lina

tänk vad livet hade vart trisst om det inte hade varit för dessa grannar :)



är ni på bättringsvägen?

2010-01-15 @ 14:34:03
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Pem

Visst, sånt tjöt kan ju vara ok ett litet tag.....man vill ju kanske inte sopa upp när de fortfarande e blött utan ta de när de har torkat...... men de e laklart att har man inget annat å göra så kan man ju gnälla i allafall!!! hahaha

Kram på er!!!

2010-01-15 @ 16:03:03
URL: http://metrobloggen.se/pem26

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0