Natt uggla

Det är intressant att vara nattmänniska, man är vaken när folk sover.. Ganska tråkigt ibland, man har ingen direkt att ringa om man blir pratsugen men å andra sidan slipper man trängas med folk på gatorna, man har bättre betalt, man slipper stressa upp på morgonen å vara trött hela dagen och sedan så är det kotare reklam på tv :D  Det är dom små sakena i livet som gör det..

Min hund och min äldre katt har förstått fördelen med att kunna ligga å dra sig, Saga där emot har inte ställt om sig än men det kommer.. För övrig så är hon ett helt energi knippe, snacka om att få fart på dom gammla å sega, d e härligt med lite fart å fläkt.. Min kompis har fått hem en liten golden valp, snacka om frisk fläckt.. Man har lite svårt att tänka sig att min Ozzy som är så stor nu har varit så liten 
  
Dom är söta när dom e små men jag tror jag föredrar när dom är lite äldre, det är lite mera att jobba med, man kan gå lång promenader, ha med dom utan att dom "river" stället, dom förstår lite mera och dom är lugnare.. Det finns inget som blir sötare än småttingar men det är ganska gött när dom växt till sig lite  ;)  Jag tog beslutet för ett tag sedan att kastrera Ozzy så han blir lite lugnare och inte är lika stressad när man är ute och går pga. av att han ska sniffa efter tjejer.. Å det kändesriktigt jobbigt, det sista vetrinären sa till mig innan dom tog med honom in till operation var:
-Det här är en mycket smärtsam operation.. Kul att höra det innan dom går iväg md  får en inte direkt säker på sitt beslut men när jag tänkte efter så känner man inte samma inför när man ska lämna in katten för det är så vanligt å accepterat.. Men man gör ju det av samma orsak så man slipper oönskade överraskningar ;) Min mormor berättade att förr i tiden så var man tvungen att ha läkar intyg för att få göra det, tänk vad tiderna förändras..

Natti Natti

Lätta på hjärtat
Postat av: Lina

vad fin bloggen blev till slut. Och du har redan hunnit skriva. Hatten av! Du fattade hur man la in bilder också märker jag, du kan ju visa när du har tid. Jag har knappt hunnit vara hemma ännu. "Med blogg kommer ansvar" har jag hört, men inte riktigt fattat det ännu haha.



Ha det bäst! / Lina

2008-09-11 @ 10:25:36
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Jimmy Granhage

Han é ändå rätt söt =D Puss my love

2008-09-13 @ 01:20:05

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0