Nattdjur som man är..

Ja då sitter man här på jobbet, just för tillfället är det lugnt i korridorerna men vem vet när någon vaknar? Innan vi kom till jobbet idag så var jag ute med hunden så klart och vi gjorde framsteg i vår träning när det gäller andra hundar  :D  han är ju så social och det innebär ju att man skall hälsa på alla tycker han, gentle hund som han är.. Men idag trillade poletten ner, han vek inte en tumm från min sida och vi svichade bara fint förbi! Då blir man glad som hundägare, träning ger färdighet.. Den sista tiden varit många äldre med rullator i området som tycker han e så söt å kanske ev. har haft en egen i sina dagar och vill hälsa.. Självklart får dom det och det är ju fantastiskt kul men det jobbiga blir när man möter andra med rullator som kanske inte är lika intresserade av att hälsa, han är ju svart å ganska stor vilket sätter lite skräck i inte bara den hundrädda trotts att han e lika snäll som han är stor.. Nu börjar ju svamp perioden så nästa projet blir att träna honom i svamsök :D

Saga har också hittat på lite bus, hon har lärt sig att klättra på "gallret" jag har burat in balkongen med, för det är ju kul å jätte bra (not!) så vi får väll se hur vi ska göra med den lilla kläter apan ;) Snart är hon för stor för att kunna gå på räcket men det är ju dumt att det blir till vana man vet ju inte hur stablit det är å faller det så faller det utåt.. Jag å min brors konstvärk.. Saga har fått fart på Tusse, min lata äldre katt som ligger å 4timmar leker i 4minuter å sover i 4 timmar till.. Leker han så måste leksaken vara i nära omkrets så att han når den för annars så är det jobbigt.. han har i alla fall fått ett nytt byte, Saga! Han kan ligga å lura å så svassar hon förbi i godan ro å han efter, bråttar ner henne och går lite malligt därifrån men där tar han fel för hon är ingen tjej som ger upp så lätt ;) en tuff brud i katt-förpackning.. 

Mamma mia är min nya drog, tycker den är så bäst! Så nu har jag dragit ihopp ett gäng som skall se den på bio  ;)  Det är lite kul, en mamma mia kväll..  Har man inget för sig så skaffar man sig :)

God natt, God natt

Lätta på hjärtat

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0