Missförstånd på jobbet

De är jobbigt när det blir missförstånd på jobbet å stämningen blir så tryckt så att man nästa kan känna den.. Jag jobbar med det absolut bästa om man gillar skvaller å prat.. Jag jobbar som undersköterska på ett boende, sk-tsnackets mecka.. Här jobbar mest kvinnor i alla åldrar, som ni vet så älskar vi kvinnor att snacka, utvärdera och anta.. Det är det som gör det kul att jobba men samtigt ibland väldigt jobbigt.. Det är den jobbiga biten av det här yrket jag ska gå in på idag, när en lite komentar växer och blir ett helt A4.. Det tar inte lång tid innan alla vet men det tar lån tid innan någon vågar säga vad sacket handlar om till det anvarige eller drabbade, alla känner hönan men hönan känner ingen syndromet haha

Jag jobbar på natten vilket jag trivs kanon bra med det passar för både mig, Ozzy å Jimmy, vi får mera tid för varandra.. Jag trivs jätte bra på min arbetsplats och även med personalen men har inte ritigt kommit in i gruppen.. Det är en mycket sammansvettsad grupp och jag är yngst.. Dock är jag inte utanför, jag är i "anpassningsfasen" det lär man sig oxå efter ett tag i vården, att det är viktigt när man kommer in ny i en grupp att man känner av ett tag vilken plats man har i gruppen.. I vilket fall som hällst så är det så att för ca två veckor sedan så råkade jag hamna på samma avdeling två nätter i rad vilket är väldigt ovanligt för vi brukar rotera.. Men just de nätterna så hamnade jag på samma så när jag dök upp en natt till så frågade dom på avdelningen hur det kom sig å då gjorde jag misstaget att skämta lite å kläckte där med ur mig: - Det är ingen annan som vill vara här så ni får stå ut med mig en natt till hehe Dom missade visst hehe för nu har det kommit fram att dom tror att ingen på natten vill vara hos dom suck! Så nu får jag skicka ett mail till avdlningen där jag ber om ursäkt för mitt utalade å att det var synd att det blev ett missförstånd bla bla m.m. Jag får komma på något bra.. 

Någon mer som har varit me om något liknande?
Kram Kram  

Lätta på hjärtat
Postat av: Lina

men oj oj! nä inte samma sak, men jag vet hur det är att jobba med skvallerkärringarnas paradis och man får alltid akta munnen! :S

2008-11-02 @ 00:00:38
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Janne H

Haha.. det kan vara jobbigt när folk inte fattar ett skämt, jag drog ett likande skämt på jobbet härom veckan med. Jag skämtar, använder ironi och överdriver mycket, både på jobbet och när jag hinner blogga, och det är inte alltid folk fattar att det är just på skämt. Men jag har lärt mig att inte bry mig om vad folk tror att jag menar. Är de inte smarta nog så... :p



Nåja, vad jag ville säga var att jag tycker inte du ska be om ursäkt utan snarare låta dem veta att det var en skämtsam kommentar. För sen när de känner dig bättre kommer de att fatta imho! :D

2008-11-02 @ 02:34:10
URL: http://kod35.se
Postat av: Mia

Hej! Jag läser din blogg å det e så skönt att höra att allt e bra å att nån har ett normalt liv =) lycka till me allt. Kram

2008-11-02 @ 03:49:59

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0