Leva med ITP

Immunologisk trombocytopen purpura (ITP) är en form av trombocytopeni som orsakas av autoimmun nedbrytning av trombocyter. Akut ITP drabbar mest barn, oftast efter en virus infektion, och läker ut spontant. Kronisk ITP förekommer hos vuxna och är en livslång sjukdom.

Ja det var vad jag hittat om sjukdomen jag har, jag fick en chock förra veckan när jag påratade med min läkare, jag trodde att detta var över nu när jag slutat med medecinen å värderna var bra.. Men tydligen så är det så att det kan komma tillbaka när som häls, nästa månad, om tre månader eller om något år.. Man vet inte när utan bara att det är till att börja om med medecineringen igen..

Typiskt, jag som trodde jag var frisk å skulle slippa äta dom där hemska tabletterna igen, så jädra typiskt.. Som tur är så finns det botemedel så det är tur men ändå.. Känns nästan lite onödigt att kämpa mot mina kilo övervikt om dom ändå ska komma tillbaka.. Men samtidigt så lyckas jag gå ner lite i vikt så ökar man inte lika mycket nästa gång kanske.. Vi får se vad som händer (å fötter)...

Det jag är livrädd för är att behöva läggas in igen, nästa gång kanske inte William får vara med mig, vad gör jag då? Nä, nu ska jag tänka lite possitivt tror jag, ha det toppen, nu ska vi ut i solen

kramkram


Lätta på hjärtat
Postat av: Pem

Hej vännen..........

De var tråkigt å läsa om din sjukdom, hoppas du kan få komma in på rätt medicinering snarast så du kan arbeta bort den PRONTO!

Men va säger du.......ta en entimmes rask promenad var annan dag, utan vagn å barn men gärna med vovven så ska du se att de händer nått med viktien. Min gubbe gjorde de i höstas å de gav ganska så bra resultat. Han såg till att äta en riktigt portion med mat, tog aldrig två gånger å gick på sina prommisar i rask takt. De skulle säkert göra susen för daj!

Kram på daj.......detta löser du utan att blinka!

2010-02-15 @ 14:43:56
URL: http://metrobloggen.se/pem26
Postat av: Charlotte

Fy vad trist. Jag har själv en kronisk sjukdom dock inte av samma art. Hoppas att du får må bra länge nu tills nästa gång. Kram

2010-02-17 @ 16:34:45
Postat av: Charlotte

Fy vad trist. Jag har själv en kronisk sjukdom dock inte av samma art. Hoppas att du får må bra länge nu tills nästa gång. Kram

2010-02-17 @ 16:34:58
Postat av: Charlotte

Hej Sofie. Jag har en sjukdom som heter Hemokromatos. Man kan helt enkelt få skrump eller levercancer även om man inte dricker ngt..så det är en blodsjukdom,,kram

2010-02-19 @ 16:23:53

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0