Behövlig paus



ja vi har behövt lite andrum nu det senaste, därför är det de sista jag tänkt på bloggen.. William har varit inlaggd i helgen och min tjejkväll som det var tänkt blev utbytt till övernattning på drottning silvias barnsjukhus.. i fredags så var jag en dålig mamma som man är ibland, vi åt tackos å till det har jag jordnötter.. Jag lät William smaka och det gick bra, jag var noga med att det var en halva och att han tuggade ordenttligt å att det bara var en åt gången.. men som sagt, nötter e lurigt, efter två eller tre stycken så sa jag att nu blir det inga fler och han blev "skit" förbannad som han alltid blir när han inte får som han vill.. I och med det så satte han i halsen, han hostade å hostade, det kom upp bitar, jag vände på honom å allt verkade komma ut för hostande upphörde och vi fortsatte äta.. Tänkte inte mer på det, på kvällen sedan så hörde vi ett pipande ljud när han andades.. Det lät lite konstigt men trodde det kunde bero på förkylningen så jag reagerade inte så mycket mer på det.. men dagen efter så var ljudet kvar å det lät som om han hade en inbyggd pipleksak när han andades ut, han hade inga svårigheter med att andas eller äta så almäntillståndet vara bara bra.. Vi fixade iordningoss inför våran heldag med tjejerna, jag packade väskan till William som han skulle ha när han skulle sova hos sin mormor å morfar.. När dom kom för att hämta honom så fick jag ett infall att åka "via" östra innan å kolla läget i alla fall så jag kunde gå ut med tjejerna i lugn å ro å längre än så den helgen kom jag inte.. In på akuten kommer en tillsnoffad brud i högklackat som gett sitt lilla barn jordnöt, vilket e ett STORT no no!! fy fasen vilken skam, det är största beviset på dålig mamma, vad ska folk tycka.. men men läkaren hörde pipandet och det blev vänta, röntgen, genomlysning sedan läkaren igen, innläggning på avd. 330, operaton som pågick i 3 timmar innan han kom tillbaka i mina armar.. han vaknade till fast somnade om helt utmattad inför natten å där satt man ensam, fy satan i gatan vilken helg.. William mår i alla falll ganska bra nu men det fungerar inte med dagmamma än så jag har varit hemma i veckan, han rosslar när han andas och han väligt ont efter han sovit.. Stackars lite e så ledsen till å fran å springer han för mycket å blir anfådd så blir det väldigt rossligt å hostigt så det blir en veckas lugn.. Om två veckor ska vi tillbaka och röntga en tredje gån å se så att det fortfarande ser lika bra ut som det gjorde när vi lämnade sjukhuset.. Så som alla andra säger, ge inte era bran jordnötter! Vi hade turen att det inte blev något akut med andnöd eller så men det lillprinsen fått gå igenom är tillräckligt..

kramkram 


Lätta på hjärtat
Postat av: Lina

uchanamej!! Det är så hemskt men sån tur att det gick bra :D

2011-06-17 @ 21:30:18

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0