Hur kan man säga så?

Igår var vi iväg på kalas, väldigt trevligt.. Jimmy´s syster hade fixat med god mat å tårta, MUMS! Deras dotter Moa fyllde 4år, Grattis! En sådan sötnos.. Dock var det en person som på plats som kom fram till mig och frågade vad jag gjorde med min hund eftersom han är så tjock, om han inte går ner i vikt så kommer han få ont i leder och dö för tidigt.. Hur kan man säga så till någon man inte känner? Visst behöver Ozzy gå ner ca. 3kg men det jobbar vi på och så illa är det inte men som sagt vi har det under kontreoll.. Det är inte så att han är tjock som en tunna, äter på tok för mycket å får för lite motion.. Han mår prima, får mycket motion kärlek ovh ev en godisbit för mycket.. Men som sagt det jobbar vi på, båda familjerna nu.. Jag blev helt ställd och försökte säga någon men hon sa att 3kg räckte inte på långa vägar.. Jag börjar fundera på om hon gämförde honom med en jaktlabbe eller en hona för då förstår jag att han ser stor ut men så är nte fallet.. Det sårade mig lite i alla fall, tråkigt när folk e plumpa å inte tänker på vad dom säger.. Jimmy har sagt att jag inte får grubbla mer på detta så nu har jag skrivit av mig och ska inte tänka på det för så är det inte.. Ingen av mina bäbisar e tjocka så det så!

Nu ska jag fixa tvätten och sedan ska vi ut på promenad..





Kram Kram

Lätta på hjärtat
Postat av: Pem

Men Sofie......om det nu e så att han då skulle leva ett år kortare, visst jobbigt just i den stunden han då skulle trilla av men tänka att få lva med tanken att han har faktiskt mått som en prins hela sitt liv, kunnat njuta å må bra! Alternativet e ju att han (visst) lever längre då kanske men lever ett liv dregglandes efter mat, hungrig å får inte den energi han behöver för att orka!!!

You go girl......man ska njuta idag för du vet inte vad du får imon! (inom rimliga gränser naturligtvis)

Kram, vi ses imon!!!

2009-09-23 @ 15:16:31
URL: http://metrobloggen.se/pem26
Postat av: Kenneth

Det finns många "hundexperter" som mer än gärna hackar på allt o alla och framförallt på hundars hull o hår. Av foton som du har på din blogg ser han riktigt bra ut, han är ingen jaktlabbe och ska då inte se ut som en sådan. Personen ifråga är välkommen att kontakta mej så ska vi ta den diskusionen....så Sofie, håll honom i den form han är nu, han e en riktig snygging....Kenneth/Belldeena's kennel

2009-09-23 @ 17:34:59
URL: http://belldeena.com
Postat av: Tiina

Hej gumman, sur tanter finns de över allt, inte lätt när äter man får sura äpplen i livet, och lilla gubben har de bra och de är de som ränkas har i livet, han har två familjer som älskar han. Och han är inte tjock jag vet jag såg ju han här om dagen. En glad, snäll, och busig de har du gjort bra gumman. Va stolt över han.. :-D kram kram på er.. :-D

2009-09-23 @ 21:35:53
Postat av: Emma

Hej sötnos,

nu är lilla jag tillbaka från allt stress och så omkring mig. Förlåt att jag inte kunnat svarat tidigare men som du kan läsa i min blogg så har jag inte mått så himla bra. Men hoppas på att det blir bättre inom tid. Allt bra med dig? :)



Puss

2009-09-24 @ 14:09:14
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Pem

Hej sötnos igen!

Tack för att jag fick njuta på avstånd! Han e ju bara hur fin som helst!!! Jag vill jättegärna ta en fika när vi hinner med!

Ta hand om dig så hörs vi snart!!!!

2009-09-24 @ 21:14:33
URL: http://metrobloggen.se/pem26

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0