Arg Italienare

Här om dagen så skulle en Italienare ha tvätt tiden efter mig, en kvart innan utsatt tid så rusar han in, jag håller på att hänga tvätt i torkrummet, som man får ha en timma efter slutat tvättpass.. Han kommer in i torkrummen och visar med handen och en  sur min att jag ska föjla med in där tvättmaskinerna är för han ska visa något.. Väl där så visar han irriterat hur han måste stå och torka /tvätta av maskinen.. Han visar detta sammtidigt som han pratar dålig Svenska med Italiens brytning så det gäller att verkligen konsentrara sig.. När hag står där så kan jag inte sluta tänka på hur lik han är den tjocka kocken i Lady å Lufsen HAHA



Han uppe i högra hörnet av bilden, slående likt.. Det enda var att han hade ganska långt krulligt hår, bakåtslickat som han var tvungen att med handen föra bakom öronen iblan så att det inte skjulle hänga irriterande ivägen.. Det jag förstod av denna envägskommunikation var: Han var arg för att jag inte tvättat av maskinen, hade det varit morgon å han skulle tvätta så hade han inte hunnit med denna ritual och där med inte hunnit med tvätten (tror jag).. Sedan så visade han mig skyltar där det stod att man ska städa efter sig och så tyckte han jag skulle läsa instruktioner, jag är nyinflyttad och det är min skyldighet, något i den stilen.. Till saken hör att jag e väldigt  noga med att städa efter mig för att slippa sånna här insidenter med personer som bott här i hundar år, så gjorde man minsan inte på min tid m.m. Men efter som han var så tidig så han jag inte det.. Så indirekt var det hans eget fel och i och med att han var tidig så hann han med städningen själv tycker jag.. Att man orkar ta tvätten på å stort allvar, sedan gjorde nog min ålder att längden av undervisningen blev så lång å han va så arg HAHA vi unga kan inte /vill inte/bryr oss inte, så tror jag han tänkte, vad tror ni?

Nu ska jag hålla utkik efter hanns tvätt nummer så slipper jag det mera.. Han var en riktig arga lappen/ringa fastighetsskötarn gubbe..

kram kram

Lätta på hjärtat
Postat av: Pem

asg

Underbart Sofie, att du fann dig så snabbt i situationen!!!Love ya!!!!

2009-09-30 @ 12:15:18
URL: http://metrobloggen.se/pem26
Postat av: Emelie

hahaha härliga människor man springer på ibland :)

2009-09-30 @ 15:37:17
URL: http://calidore.blogg.se/
Postat av: Tiina

HAhaha.. vad ska man säga.. Arga gubbar finns de över allt.. kram kram gumman

2009-09-30 @ 20:19:08

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0