Hemma från Sjukhus

Gu så skönt att äntligen vara hemma.. Inte kunde jag ana i tisdags när jag åkte till akuten på min läkares inrådan för att ta lite prover att jag skulle bli kvar i tre dagar till.. Jag å William har blivit väl omhändetagna, alla på avdelningen var verkligen helt fantastiska.. Ska jag börja berätta från början?

För ett tag sedan så skrev jag att jag hade ont i handleden, det var troligtvis en inflamation och jag fick ett par inflamations hämande tabletter.. I lördags så började jag upptäcka blåmärken på kroppen och blod prickar, jag ringde till vårdcentralen men dom sa att det kunde vara så ibland men blev de fler och större så skulle jag komma ner.. Dsagen efter så hade fler dykt upp, jag såg inte klok ut så jag åkte ner på en akut tid.. Läkaren tyckte inte det såg bra ut, jag skulle genast sluta med medicinen och komma ner nästa dag för provtagning.. Sagt och gjort dagen efter åkte jag ner och tog provet.. Så i tisdags när jag å William var på mamma grupp med 7st andara små sötingar och hade jätte trevligt så ringer min läkare mig.. Han upplyser mig om att jag har väldigt låga värden och ska dirket åka upp till medicine akuten för att kolla om detverkligen stämmer att värderan är så låga för är dom det så är jag jätte dålig och jag fick hålla mig på benen för ramlade jag å slog mig illa så kunde jag väldigt lätt förblöda.. Efter som det värdet som låg lågt var mitt trobosyt värde vilket innebär att blodet inte kuagulerar sig, vilket kan leda till en mycket alvarlig blödning.. trotts detta så trodde jag inte helt på att det var så illa med tanke på att jag mådde så bra.. Men efter mamma gruppen så åker Mailn å Hampus med mig å William upp till akuten på östra.. 
Dom ringde min läkare och tog prover på mig, dom var lite tveksamma att mina prover kunde vara så låga efter som jag såg så frisk ut.. Proverna togs och jag fick ett rum för att vänta på provsvaren och jag fick lova att inte rammla.. Efter någon timma av väntan så kom läkaren med domen : Du måste stanna kvar! Att jag inte höll på att ramla av pinnen, det hade jag inte räknat med, jag hardet ett värde på 13 som borde ligga på mellan 200-300.. Det är illa så jag å William fick ett eget rum med tv å så så vi ska inte klaga, vi blev väl omhände tagna och många kom förbi för att mysa med William.. Första natten så blev det inte mycket sova, först fick jag trobosyter i dropp för att se hur kroppen reagerade, innan det så tog dom två rör med blodprov, efter 20min tog dom två rör till och 20min efter det två rör till sedan 1timma senare två rör och två timmar efter det två rör och till sist 4timmar senare två rör..
Det dom kom fram till av det var att värderna trotts att dom fyllt min kropp med trobosyter så hade värdet gått ner till mellan 6-7.. Alltså lägre än innan, dåliga nyheter om jag hade tur så skulle jag få komma hem till helgen.. Då gick luften ur mig, min kropp bryter helt enkelt ner mina egna trobosyter, dumma kropp eller ska man säga dumma medicine, jag har inte tid att ligga där men men vad gör man inte.. Jag var tvungen att ta ett benmärgsprov (AJ AJ AJ) för att se så benmärjen fortfarande producerade dom för då skulle cortisonbegandling hjälpa.. På kvällen trotts att provsvaret på benmärgs provet så började jag med cortison, å på torsdagen så hade värdeet gått upp till 26, heja mig! Gick vädet upp till över 30 dagen efter så lovade hon mig att få åka hem innan helgen.. Imorse låg värdet på 71 och jag var så lycklig, hade haft svårt att sova den natten, för vem vill sova på sjukhus? Även om jag var väl omhändetagen så är det ändå ett sjukhus och hemma är alltid bäst.. Nu har jag ca 4månader med täta kontroller och mediciner framför mig innan det hela är helt över men jag får sova hemma, JIPPI!

Här är våra dagar i bilder:

Jag å min sötnos

 
Hampus var på besök
Älsklingen me
   

   
Nöden kraver ingen lag, blöjorna tog slut men som tur är vi på sjukhus och där finn både nätstrumpor och blöjor i mängder HAHA han va så söt..
   
Vi gick en helt underbar promenad i kolonlotten och såg rådjur mitt i stan, urmysigt.. E hind men två kid

Börjar hitta tummen men hela näven e änså länge bäst

Nu har vi ätit räkor och kollar på Idol, mycket trevligt, så skönt att vara hemma.. Sova i sin egna säng, finns det något bättre? Dessutom mellan sina två Älsklingar!! Jag är en mycket lycklig människa,

Kramkram

Lätta på hjärtat

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0