2st rädslor


Vaknade tidigt idag med, så segt.. Jag kan sova ungefär varannan natt.. Hade det varit för att bebben satt igång så hade det inte varit någon fara men nej då.. Har lite värkar då och då men väldigt oregelbundet och det börjar kännas jobbigt.. Vat hos barnmorskan i onsdags å då sa hon att om kanske några dagar.. Några dagar är väll upp till en vecka så än är det la inte panik men det är två saker jag fruktat sedan jag blev gravid:
1. Att den blir för stor
2. Att den ligger fel
Det sätter verkligen hjärnspöken på en, speciellt när jag inte själv kan känna hur den ligger, jag känner bara fötterna.. I onsdags så trodde hon att den inte väger under 3500 men inte heller över 4000, å då börjar den vara stor.. Då vill jag ha ut den så fort som möjligt, typ nu! Sedan så ligger den långt ner i bäckenet och är inte rörlig en den är ite heller fixerad för den ligger med huvudet på sidan.. Hon sa att det vrider den sig lätt när det sätter igång.. Men hur kan man vara så säker på det? Så varje dag man går över tiden nu så kommer oron och hjärnspökerna bara bli värre och det känns jobbigt.. Men vad gör man? Näst intill alla först föderskor går över tiden så det är la bara att aceptera, just nu känns det inte så roligt bara.. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge HAHA

Kram kram

Lätta på hjärtat
Postat av: Pem

Hej hjärtat!

Jag förstår din väntan, längran å oro! De e definitivt inte lätt att bara kasta den bakom sig å se fram de vet jag å vad vi andra än säger så bygger den bara vidare på. Men jag tycker absolut att du ska NJUTA så mycket du kan, (bortsätt från när förvärkarna kommer) för denna tiden får du INTE tillbaka på minst 20 år! lol Det e så, från och med när lillan kommer så kan du inte ens gå på toa ifred! Så försök, spa:a så mycket du kan, va på tu man hand med gubben å vännerna.

Visst längtar man men jag kan oxå säga att om 2 veckor när lillan e ute å vardagen börjat ta form så kommer du inte ihåg hur livet var innan lillan kom till jorden! lol Så, NJUT!!!

Kram på dig Sofie!!!

2009-08-16 @ 21:02:32
URL: http://metrobloggen.se/saregnaw

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0