Nere hos mormor

Nu sitter jag här nere hos mormor och vi ha det väldigt trevligt..Hon bor här nere i en lite röd tuga med vita knutar..



Vi ska snat ut i skogen med hundarna å titta om det finns någon svamp.. Jag å Jimmy var ute igår å plockade lite eller rättare sagt ganska mycket.. Vi fick ihopp en hel del, det räcker både till svapsoppa och svamp smörgås.. Men det är bra lurigt det där med svamp, det finns ju en hel del att ta fel på.. Läste om kvinnan som råkat plocka fel och dog, så vi håller oss till dom heerliga kantareller å trattkanarelerna, det räcker gott :D 

Satt uppe större delen av natten och nu en stund på dagen för att  fixa med sidan, man blir ju helt galen.. Det är kul men det är svårt, det kan bara vara något visst tecken som man gjort fel så blir det inte som man vill men skam den som ger sig.. Det ä kul att få avända dom grå till något vettigt.. Problemet me mig är att jag slutar inte fören det är rätt och det innebär att jag kan sitta ett tag å ögonen blir verkligen helt fyrkantiga  hahahahah det är inget uttryck dom bara hitat på utan det har sin förklaring..

Åkte tåg och buss hit ner ill ullareds skogarna.. Det gick jätte smidigt å det är inte dyrt heller, Ozzy åkte hela vägen gratis.. Det är lyx det, i göteborg så är man tvungen att betala för hunden.. Det är väll ok om det vore en liten engångs summa på runt 10:- men man betalar ju lika mycket för en hund som för en ungdom.. Pinsamt dyrt, det kostar lika mycket eller mer att åka till mamma å pappa komunalt till lerum som det kostar att åka hit ner, det är intressant å depprimerande.. Men det innebär ju i och för sig att det blir billigare och lättare för mig att hälsa på goa mormor så det är ju bara posstivt..



Nä nu är det dags för frisk luft, se uppsvampar, here we come!
 Kram kram  på er alla

Lätta på hjärtat

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0