Jobb Jobb Jobb å drömmar om semester

Nu sitter man på jobbet och mår hur dåligt som hälst, jobba med feber är väll inte så bra men vad gör man inte för lite kosing.. Jobbar extra idag så det är värt det sedan när löne lappen kommer, jag är ju ändå ledig en hel vecka efter detta.. Då ska jag å Ozzy ner en sväng till mormor och titta till henne, det ska bli jätte trevligt.. Vi kommer alltid så bra överrens jag och mormor.. Imån ska jag å Jimmy iväg å kolla om det finns någon lägenhet till oss å sedan ska vi ut å plocka lite svamp så man kan få en svampmacka innan säsången är över för det börjar bli kallt på nätterna.. Tänkte jag skulle börja träna Ozzy lite smått i svamp sök, det hade inte varit dumt och uttnyttja honom lite i svampsökandet.. Det tråkiga med att plocka svamp är att dom ska rensas från barr å annat skogs påhitt.. Man tycker man plockar å plockar och när man har fått ihopp en hel del så tänker man att det här ska nog räcka ett tag, men inte då.. Så fårt man lägger dom i stekpannan så blir det en tredje del kvar om man har tur.. men det är så väldans gott så det är det värt..

På våran semester i värmland så hittade vi lite kantareller faktiskt, så vi har redan fått var sin kantarell macka men nu siktar vi på mer än en :)  När jag ändå skriver om värmland så var det en helt underbar vecka, gud vad skönt å komma iväg på semestern.. Man kan tycka att det inte är så långt bort men det gör underverk, man kan värkligen slappna av när man åker iväg så och där vi bodde i en stuga på landet med väldigt fina promenad vägar så var det toppen.. Borta bra men hemma bäst gäller ju alltid men det är alltid skönt att få komma bort, att bara få vara.. Inte kolla på klockan, vara ute å gå, fiska, plocka svamp, spela mini golf, se på Os, spela Yatzzy ( Vilket jag var överlägsen i), sänka skepp och skit gubbe.. Jag har semester tre veckor över jul och nyår så vi får se vad som händer då, det skall bli skönt!



Kram Kram

Lätta på hjärtat
Postat av: Lina

gud va fräckt, me bilderna. du har ju blivit proffs! =)

2008-09-15 @ 09:38:41
URL: http://linashorna.blogg.se/

Skriv din åsikt här:

Ditt vackra namn:
X & slipp skriva igen

Din mail-adress: (publiceras ej)

Har du oxå en hemsida:

Lätta på hjärtat & skriv:

Trackback
RSS 2.0